منحة "شباب مصر الرقميه" في تصميم المواقع

 


المعهد القومي للاتصالات بالتعاون مع وزارة الاتصالات وتكنولوجيا المعلومات بيقدم "منحة شباب مصر الرقميه " لخريجي جميع التخصصات دفعات من 2012 حتى 2021 في تصميم المواقع Web Design معانا هتصمم موقعك بنفسك
 
  • يقوم المعهد بتأهيل المتدرب للتوظيف الفعلي وليس مجرد معرفة بأساسيات المجال.
  • المنحة فرصة للتدريب واكتساب المهارات من خلال التدرب على ايد مدربين محترفين وذو خبرة في المجال من خلال العمل داخل ورش عمل حقيقية للوصول بالمتدرب للمستوى الاحترافي عشان تقدر تواكب الخبرات الموجودة في السوق.
  • المنحة بتساعد الشباب اللي عايز يطور من مهاراته أو عايز يبتدي في المجال.

هتدرس في المنحة:

HTML 5
وهي اللغة الأساسية لهيكلة وبناء المواقع بأحدث اصداراتها والي بتمكن الدارس من بناء المواقع بجميع عناصره المطلوبة.
CSS3
وهي اللغة المستخدمة في تنسيق عناصر التصميم المبنية عن طريق لغة البناء الاساسية للمواقع . وهنا سيتعلم الدارس كل المهارات والفنيات المتبعة عالميا في استخدام هذه اللغة لتنسيق المواقع بشكل عصري وجذاب.
JavaScript
وهي الضلع الثالث من أضلاع مثلث تصميم المواقع وتستخدم للوصول الى موقع مميز ومتفاعل مع الزوار وإضافة التفاعل والإبهار للتصميم.
Bootstrap
هو إطار عمل مشترك لجميع اللغات السابقة ويعتبر من أكثر إطارات العمل المرغوبة والمطلوب اتباعها في سوق التصميم العربي والعالمي. 
 
التدريب سيكون تفاعلي أون لاين live sessions مع إمكانية الحضور في أقرب فرع لك في أحد مقرات المعهد بالمحافظات التالية (القاهرة - الجيزة - الدقهلية- المنوفية- المنيا- قنا - سوهاج )
 
و متنساش مميزات منح شباب مصر الرقمية اللي قسمت الدورة التدريبية إلى وحدات تدريبية صغيرة مدتها شهر واحد تقدر توقفها و تكملها براحتك في أي وقت 
 
الحق مكانك في منحة شهر يوليه الاعداد محدودة اخر موعد للتقديم 29 مايو 2021
 

للتسجيل في المنحة:

اضغط على الرابط التالى https://www.nti.sci.eg/dey/cat4.php
 
 

إرسال تعليق

0 تعليقات